Tovig

Bryta-bilder från södern.

Publicerad 2013-04-26 18:35:39 i Allmänt,

Bryta anlände i måndags kväll och allt har gått riktigt bra. Hon och Jänta går bra ihop, kanske inte så att de kramas, men å andra sidan står de och skriker efter varandra om jag tar in den ena, så de kanske bara inte vill visa sin kärlek till varandra?
 
Vi har även släppt ihop de två brudarna med en av valackerna. Först bara han och Bryta, och idag fick de gå tillsammans allihopa. Bryta bevakar svartsjukt sin Jänta, men så länge valacken håller sig på avstånd funkar det fint.
 
Lite bilder från första hopsläppet fick jag. Bryta brände nog lite kalorier den kvällen, för undan gick det i den låååånga, långa hagen.
 
Mysigt och lugnt. Sedan tog jag henne från hagen och Jänta skrek så att mitt hjärta nästan brast och Bryta var så upprörd att hon inte kunde stå stilla.
 
 
 
Och så nere i långhagen. Bryta brände iväg direkt utom synhåll (i galopp, I might add) och kom inte tillbaka förrän fullblodet ropade lite ensamt på henne. Och vilken entré hon då gjorde... xD
 
 
 
 
Breddar bak, minsann!
 

Kommentarer

Postat av: Magdatjo

Publicerad 2013-04-26 21:20:26

Ååååh... jag blir tårögt lycklig av dina bilder! Fina Brytan! :´D

Svar: Lycka är att springa! Snart har Jänta släppt ut sin lilla alien och kan också bränna runt i hagarna... ;)
Tove

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tove

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela