Tovig

Äntligen lite fölbilder!

Publicerad 2013-05-05 23:04:22 i Allmänt,

Efter många om och men har jag fått in bilder på datorn och tagit mig tid att ladda upp dem.
 
Finaste Jänta fölade vid 3-tiden på fredag morgon, precis lagom till det att jag kom ut för att kolla till henne. När jag var framme vid hagen stod hon upp med ett sprattlande bylte bredvid, inte många minuter gammal...
 
 
En hingst blev det alltså, med 4 ben, ett huvud och en svans.
 
 
Jäntas reflexer var till för att jag skulle kunna övervaka henne från huset, tricket fungerade dock inget vidare, men hon var åtminstone lätt att hitta vid kvällsfodringarna.
 
 
Rangligt på alla ben!
 
 
Finingarna knallade direkt upp i skogen på äventyr... Tyvärr utan att äta! Så med lite hjälp från grannen föste vi till slut in paret i stallet för att få lite ordning på den lilles matvanor. Det tog definitvt längre tid än väntat, men på eftermiddagen åt han som en normal fölunge och oron släppte.
 
 
På kvällskvisten fick de komma ut en stund igen, och lillen verkade inte särskilt medtagen av morgonens svält.
 
 
Jag ska ska återkomma snarast med nya bilder från ihopsläpp med Bryta och lite vistelse i sommarhagen.

Kommentarer

Postat av: Birgit Beck

Publicerad 2013-05-08 17:16:01

Vilka underbara bilder...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tove

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela